Předčasná zpráva z Návratů do rodného kraje

Bylo by divné, kdyby někdo z členů projektu Week of Life nezaregistroval komponovanou sérii týdnů s názvem „Návraty do rodného kraje“. Jejich autorem je Josef Písek, nejstarší aktivní člen projektu a indiánský náčelník WoLáků. Pepík je členem projektu už téměř sedm let a první návratový týden zveřejnil na jaře 2011. Od té doby se stalo pravidlem, že každé jaro a podzim tráví v kraji svého mládí v Novohradských horách a vždy nám zde podá podrobnou zprávu. Celkem je jeho návratových týdnů už padesát.

Není divu, že tato série zaujala nejednoho WoLáka a tak se tam Pepíkovi začaly trousit návštěvy. Loni na jaře Pepíka navštívili na Skalinách Lenka Pužmanová s partnerem Pepou a na podzim pak Milan Maxa s Liduš. Také oni o tom přinesli informace ve svých týdnech a jak Lenka, tak Milan potvrdili skvělé zážitky. To už nám to v redakci pořádně vrtalo hlavou, jestli to tam v krajině Pepíkových návratů je opravdu takové idylické. A tak jsem právě v zastoupení redakce také Pepíka osobně navštívil.

Inspekce návratů

Absolvovali jsme rychlou inspekci části jeho rodného kraje, kterou jsme zahájili v Rakousku na vyhlídce Mandelstein, odkud jsou viděl celé Novohradské hory jako na dlani. Pak nádherný barokní kostel v Dobré Vodě, který je poutním místem s léčivými prameny. Následovala Hojná Voda se Zvonem Setkávání, který svým Cis zvěstuje do světa sily dobra. Pak kamenné pyramidy na Pasekách, které zde navršili traktoristé obdělávající blízká pole. Ještě tvrz Žumberk … a pak už máme oba opravdovou žízeň a tak se vracíme na chatu na Skalinách.

Čeká na nás vychlazené pivo a také nějaký ten rumíček se najde … a pak už jen nasekat dřevo, zapálit oheň … Pepík k tomu hraje na fňuknu a je pohoda … jak by také nebyla. Náladu nám nezkazí ani sousedovic pes, který jako blesk v nestřežené chvilce přiběhne k ohništi a v čase 0,0013 sekundy spolkne všechny čtyři připravené špekáčky a zase zmizí. Pepík to viděl z terasy a já ho mám v paměti jen jako bílou čmouhu, o které jsem vlastně ani nevěděl, co to je. Naštěstí jsme nezapomněli na násobení a máme náhradní zásoby a shodujeme se tedy, že si to za tento excelentní zlodějský výkon zaslouží. To jsme ještě nevěděli, že nám je zítra přijde vrátit … ovšem v patřičně metamorfózované podobě. Každopádně zbytek večera s rumem, pivem a špekáčky byl báječný, stejně jako celý den.

Fotofestival v Blatné se srazem WoL

Druhý den ráno prší a vydrží to až do večera. Vydáváme se na výlet (pro mě to je výlet na výletě) do Blatné, kde právě probíhá 12. ročník fotografického festivalu. Je tam spousta WoLáků a jejich přátel z různých fotoklubů … Lenka Pužmanová, Milan Maxa, Radek Štumpauer, Pavel Křeček, Jana Kupčáková … s námi dvěma je nás už 7 a tak to je legální WoLácký sraz.

Na každém srazu se to zvrhává do nějakého workshopu, tentokrát to přineslo samotné místo, které jsme zvolili pro konzumaci oběda. Hospůdka U Bryndů, kde jsou jediná volná a suchá místa na vnitřních stranách lavic, což řešíme okamžitě obráceným posedem … a ve které je všude sbírka … všeho. Pan Brynda nám ochotně půjčuje různé rekvizity a tak třeba Milan si vyzkoušel snad všechny čepice, co kdy v průběhu času existovaly. Celý záznam výletu je zde.

Samozřejmě jsme také navštívili alespoň expozice WoLáků, samotný festival je velmi rozsáhlý a je po celém městě a prostor několika hodin je na něho nedostatečný. Každopádně to bylo velmi příjemné setkání, na kterém jsme se také seznámili s Milanovými rodiči a pak za hustého deště odjeli s Pepíkem zpět na Skaliny a já pokračoval domů do Ostravy.

Sraz Week of Life 2018

Líbilo se vám to? Snad ano, protože Pepík přišel s velkorysou nabídkou, že poskytne chatu na Skalinách pro potřebu dalšího velkého srazu WoL na jaře v příštím roce. Podrobnosti tedy ještě domluvíme a včas sdělíme a samozřejmě vítáme jakékoliv konstruktivní nápady pro vylepšení srazu.

Základní program je rámcově daný: v pátek přípravná schůze u ohně a špekáčků, v sobotu celodenní výlet do kraje Pepíkova mládí se zakončením u ohně s opékání špekáčků a čehokoliv. Vše s doprovodem živé hudby. Ubytování něco málo na chatě, ve vlastních spacácích na postelích a karimatkách, pak ve stanech nebo pod širákem kolem chaty nebo v blízkém okolí v ubytovacích zařízeních.

Čumáci

No a když už jsme u těch srazů, tak jsou na řadě Čumáci. Původní termín byl kvůli Eurotrialogu zrušen, ale jakýsi místní zájem tady je a zejména Vízdalka by moc chtěla ukázat ostravskou ZOO Filipovi a také Pepík se přihlásil, že se na začátku října vrátí domů a do ZOO by rád šel.

Takže vězte, že Čumáci budou a to v sobotu 7. října 2017, sraz je v 9:00 před hlavní bránou ostravské ZOOtady. Nemusíte nikdo nic nikam hlásit, prostě kdo tam bude, koupí si vstupenku a zapojí se do soutěže o co největší počet vyfocených čumáků.

Adventní punč 2017

No a když už jsme u toho plánování, tak také vyhlašuji termín letošního Adventního punče 2017, bude se konat opět na druhý adventní víkend v sobotu 2. prosince 2017 a pokud někdo přicestuje už v pátek tak zase uděláme přípravnou schůzi … podrobnosti opět včas sdělíme.

To je vše, na všechny se někde těším.

Za redakci Week of Life
Zdeněk Kamrla

Příspěvek byl publikován v rubrice Novinky a jeho autorem je Zdeněk Kamrla. Můžete si jeho odkaz uložit mezi své oblíbené záložky nebo ho sdílet s přáteli.

5 komentářů u “Předčasná zpráva z Návratů do rodného kraje

1. Ráda přijdu na jeden nebo více srazů 🙂 Dlouho jsem vás neviděla bando. 😀

2. Náčelníka zdraví i zástupce náčelníka 🙂

3. Omlouvám se za překlep a děkuji Miladě Bursíkové za upozornění. Správný termín punče je sobota 2. prosince 2017 …

4. Tak tomu říkám dokonalý plán. Zdravím náčelníka, Návraty i náčelník jsou moje srdcovka!